((( طاهرزئی )))

تارنمای طاهرزئی وبلاگی است که از حقوق قبیله طاهرزئی(گرگیج)،مردم گیاوان،منطقه و ملت بلوچ دفاع می کند

((( طاهرزئی )))

تارنمای طاهرزئی وبلاگی است که از حقوق قبیله طاهرزئی(گرگیج)،مردم گیاوان،منطقه و ملت بلوچ دفاع می کند

طغیـان دادشـاه در بـلوچسـتان

 

 

 

 

 

طغیـان دادشـاه در بـلوچسـتان

سمیه خانی پور

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در بلوچستان در عصر پهلوی رخ داد طغیان دادشاه است. با به قدرت رسیدن رضا شاه و ایجاد اصل سیاست تمرکزگرایی، دولت مرکزی با ملوک‌الطوایفی به مبارزه برخاست و توانست در سال ١٣٠٧  ﻫ. ش. بر بلوچستان حاکمیت بیابد. اما ناتوانی دولت در سروسامان دادن به امور ایلات و ولایات موجب نابسامانی اوضاع بلوچستان گردید. سرداران و خوانین قدرت مطلقه محسوب می شدند و دائما برای حفظ منافع خود با هم درگیر بودند. نتیجۀ آن تشکیل دو اتحادیه مخالف از سرداران و خوانین در برابر هم بود.

منبع:  « پهره روتاک »  « روزنامه پهره  »         http://www.pahra.blogsky.com

ادامه مطلب ...

جواب شهروند ایرانی بلوچ توسط مدیر وبلاگ

 

یکشنبه 5 اردیبهشت1389 ساعت: 19:40

توسط:شهروند ایرانی بلوچ

باسلام
ابتدا باید به استحضار برسانم اینجانب با همیشه با نام کامل به عنوان "شهروند ایرانی بلوچ" کامنت گذاشتم و مطالبی که به نام شهروند نوشته شده است هیجگونه ارتباطی با اینجانب ندارد و نباید با مطالب بنده اشتباه شود همانطور که بعضی از کاربران از جمله آقای مولا بخش دچار این سوءتفاهم شده بودند.
با تمام احترامی که به نظرات دیگران قائل هستم بنده اصولا وارد مباحث شخصی از قبیل اینکه در طایفه شما یا خانواده شما چند نفر مهندس و دکتر هستند و امثال این موارد نمی شوم.بنده با توجه به علاقه ای که به سرنوشت قوم بلوچ و سرنوشت کشور عزیز ایران دارم مطالبی را به عرض رساندم و با توجه به همین ویژگی نام مستعار شهروند ایرانی بلوچ را انتخاب کردم تا بر هر دو جنبه ایرانی بودن و بلوچ بودن خودم تاکید کنم.
و اما در مورد جوابیه آقای طاهر زیی

ادامه مطلب ...

تشکر و قدر دانی از جوانان کلنگی

با تشکر از زحمات مدیریت محترم وبلاگ طاهرزئی دکتر و مهندسین در وبلاگ طاهرزئی زحمات با ارزشی برای قبیله محترم طاهرزئی افراد محترم گیاوان و منطقه و در بلوچستان انجام می دهند .من و دکتر و مهندسین در وبلاگ طاهرزئی بسیار خوشحال و خرسندمند شدیم که جوانانی عزیز و گرامی از کلنگی کردر برای ما نظراتی فرستادند ودر وبلاگ خود تارنمای طاهرزئی شرکت کرده اند ما حضور این دوستان را در وبلاگشان گامی به جلو می دانیم و ما امیدواریم که همه جوانان طاهرزئی در گیاوان و در امارات گامی به جلو بردارند و ما را از حضورشان خوشنود کنند .جوانان ما سرمایه ما هستند مانند سایر کشورها که جوانانشان سرمایه ان کشورها می باشند کشورهای جهان همه امکانات خود را برای رشد،ُاموزش و برورش جوانان خود اختصاص داده اند اگر ما امکانات محدودی داریم و نمی توانیم به اندازه کافی از جوانان خود حمایت کنیم جوانان طاهرزئی را برورش دهیم ناشی از عواملی است که در گیاوان و منطقه وجود دارد .

ادامه مطلب ...

نظرسنجی بزرگ برای تعیین ابر مرد تاریخ بیابان

نظرسنجی بزرگ برای تعیین ابر مرد تاریخ بیابان

یک نظرسنجی آزاد و متفاوت ومنحصر به فرد در تاریخ بیابان

به نظر شما تا امروز چه کسی توانسته پله های ترقی را طی کند و در کسب علم و جایگاه علمی از دیگران گوی سبقت را بگیرد وفراتر از بیابان میتواند حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد او  کیست که مردم بیابان میتوانند  از او به عنوان یک اسطوره و ابر مرد تاریخ بیابان یاد کنند چه کسی میتواند شایسته ی این نام و مقام باشد او کیست که در بین نخبه گان نخبه تر است و نام و نوای او افتخاریست برای بیابان او کیست که بیابان تا بحال مثل او بخود ندیده است

ادامه مطلب ...

جواب سولات شهروند توسط برادران گرامی غلامرضا طاهرزئی و استاد محم

جواب سولات شهروند توسط برادران گرامی غلامرضا طاهرزئی و استاد محمد اراسته 

 

با سلام و خسته نباشید حضور جناب مهندس عیسی پیرداد طاهرزئى
بنده در برابر زحمات حضرتعالی که در راستای احیای تاریخ ایل بزرگ طاهرزئى گرگیج وتمامی قوم بلوچ و گیاوان زمین متحمل شده اید سر تعظیم فرود می آورم و از خداوند مسئلت دارم که تمامی جوامع بشری در امنیت و رفاه و آبادی و آزادی که حق مسلم انسانهاست قرار گیرند .بدیهی است بزرگان ایل طاهرزئى خدمات وصف ناپذیری را برای مردم گیاوان زمین انجام داده اند.

ادامه مطلب ...