((( طاهرزئی )))

تارنمای طاهرزئی وبلاگی است که از حقوق قبیله طاهرزئی(گرگیج)،مردم گیاوان،منطقه و ملت بلوچ دفاع می کند

((( طاهرزئی )))

تارنمای طاهرزئی وبلاگی است که از حقوق قبیله طاهرزئی(گرگیج)،مردم گیاوان،منطقه و ملت بلوچ دفاع می کند

جواب شهروند توسط عیسی بیرداد طاهرزئی

جواب شهروند توسط عیسی بیرداد طاهرزئی
 
 
 
 
چهارشنبه 25 فروردین1389 ساعت: 20:34توسط:ف .طاهری
سلام بسر عموی عزیز مهندس عیسی بیرداد طاهرزئی از شما تقاضا دارم به سولات شهروندکه در وبلاگ تومن زره مطرح کردندودر رابطه با قوم طاهرزئی هستند جواب بدهید.ما می خواهیم جواب این سولات را از زبان شما بشنویم.
جواب شهروند توسط عیسی بیرداد طاهرزئی
 
 
 
 
چهارشنبه 25 فروردین1389 ساعت: 20:34توسط:ف .طاهری
سلام بسر عموی عزیز مهندس عیسی بیرداد طاهرزئی از شما تقاضا دارم به سولات شهروندکه در وبلاگ تومن زره مطرح کردندودر رابطه با قوم طاهرزئی هستند جواب بدهید.ما می خواهیم جواب این سولات را از زبان شما بشنویم.

این هم سولات شهروند
اقای درک لطفا احساساتی نشید بنده از جنابعالی چند تا سوال دارم لطفا جواب دهید:
1-جنابعالی که این همه دم از بزرگی قوم خودت میزنی الان شما چند تا مهندس و لیسانسه تو قومتون دارین؟
2- ایا امروزه رجال قوم طاهرزهی در امر سیاست جایگاهی دارند؟
3-چرا در رجال بلند یا پایین پایه قوم طاهرزهی اعتیاد بیداد میکند؟
3-ایا در ادارات یا مراکز دولتی افرادی از قوم طاهر زهی حضور دارند البته به غیر از اقای طاهری که به واسطه کسانی دیگر ماندگار شده؟
4-یک نفر را نام ببرید از رجال قومتان که تا حالا تهران رفته باشد؟
5-چرا رجال قوم شما حتی قدرت اینو ندارند تا حق خود را بگیرن و به افراد دیگری متوصل میشوند؟
6-اقای درک مدرک تحصیلی شما چیست مطمئنا لیسانس ادبیات ندارید درسته؟
7-فرزندان شما اقای درک بعد از موت جنابعالی به چه کسی افتخار میکنند به خود شما یا باز هم به بزرگان قبل از شما؟
8-جنابعالی بزرگی یک فرد را در چه میدانید؟
9-ایا تا به حال فرزندان قوم خودتان را با فرزاندان خوانین رودان مقایسه کرده اید تا جایی که بنده اطلاع دارم اکثر انها در دانشگاههای معتبر خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند ایا جنابالی اطلا ع دارید؟
10-ایا بزرگانی که از انها نام بردید در زمینه ی علمی خدمتی به بیابان کرده اند؟
11-ایا بزرگانی که از انها یاد کردین اگر امروزه فرزندان خود را میدیدند به انها افتخار می کردند
12-ایا اثر باستانی یااثر منحصر به فردی از دوره ی طاهر زهی بر جای مانده است؟
13-ایا شما احساس نمیکنید اقوام دیگر بر قوم طاهرزهی پیشی گرفته اند
بنده منکر بزرگواری حکمای بیابان نیستم انها به بیابان خدمت کردن حتی افرادی غیر از انها نیز وقت خود را صرف ابادی بیابان کرده اندو ما باید از انها به نیکی یاد کنیم ولی باز هم کوتاهی هایی صورت گرفته که طبیعی است
اقای درک اگر امروزه میبینیم دوره ی طاهر زهی داره تموم میشه بخاطر اینه که این سوالها بی جواب موندن
 
 
 
جواب شهروند 
 
با سلام خدمت اقای شهروند
در مدیریت طاهرزئی دکتر و مهندسین در این وبلاگ و یکی از مهندسین طاهرزئی از من خواستند که به سولات شهروند که در وبلاگ تومن زره مطرح کرده بود باسخ دهم .این عزیزان با این که خود تسلت به ادبیات و بیان ادبی  دارند اما دوست دارند و می خواهند من در بعضی موارد به سولاتی که مطرح می شود جواب دهم .حرف و نظر انها برای من محترم است.
در وبلاگ انتقادی تومن زره که عکسهای خوبی از مسولان محلی و دولتی سیریک و عکسی از اقای استاد محمد اراسته قرار داده بود و سوالی را راجع به استاد محمد اراسته مطرح کرده بود تا جایی که من اطلاع دارم و از بزرگان ایل طاهرزئی شنیده ام اراسته و قبیله زرهی به قول بلوچی خودمان از خواهرزاده های بیرداد طاهر محمد هستند و از نوه های محمود زره می باشند .و باید اضافه کنم که بسیاری از مردم سیریک و مخصوصا جمالدینیها  گیاوان که مادر بیرداد طاهرز به نام جهان ملک شنبه از قبیله جمالدینیها است .مردم گروگ و بشتکوه و کوهستک و بمانی و خیلی از قبایل و خانواده های ساکن در گیاوان که شامل خود قبیله طاهرزئی هم می شود با طایفه طاهرزئی و قبیله طاهرزئی با هم دیگر از طریق نسبی و یا سببی با هم رابطه خویشاوندی دارند اتفاقا این مسئله خویشاوندی و بیوند خویشاوندی و با رشد رفا در جامعه و اسوده شدن مردم از غل و قشهای معضلات اقتصادی استوارتر و محکم تر می شود .من در اروبا می بینم که بیوند خانوادگی و قبیله ایی بین مردم و اقوام با این که فرصت زیادی ندارند تا با هم باشند اما مستحکم تر می شود .سولات متعددی راجع به افراد قبیله طاهرزئی مطرح کرده بودید .طرح این سولات خوب است اما شما متاسفانه  فقط با در نظر گرفتن معلول به طرح سولات برداخته اید .
معقولات فلسفی جفت جفت هستند مانند همین مقوله علت و معلول که من می خواهم برایتان راجع به افراد انگشت شمار قبیله طاهرزئی بنویسم .ویا مقوله شکل و محتوی .جبر و اختیار و مقوله ازادی دیکتاتوری این دو مقولات در دو وجه تضاد قرار دارند .
سولات شهروند حول محور افراد تحصیل کرده .کارمندان دولتی .سرگرمی و یا به زبان انگلیسی هوبی دور می زند و در نهایت نقش قبیله طاهرزئی را در خدمت به مردم گیاوان جویا می شود . 
اقای شهروند اگر شما افراد انگشت شماری از افراد قبیله طاهرزئی دیده اید که تحصیلات عالی ندارند و یا کارمند ادارات دولتی ایران نیستند و یا و پکی و دودی از کفت بافور و چوب بافور می گیرند و یا دودی از پشت قاشق غذا خوری از شیره گرز خشخاش مالیده شده و به عمل اورده شده استفاده می کنند این امری است که در بین خیلی ها متداول است .گویا پک زدن ترشح بزاق دهان را زیاد می کند و ریزش اب چشم و عطسه را افزایش می دهد و منجر به عمیازه و عطسه می شود و شخص را به خماری می برد زمانی که دسترسی به  شیره گرز خشخاش نباشد .
 
در زمان شاه دوم بهلوی که تریاک جز مخدرات کلاسه و طبقه بندی شد به افراد شصت سال به بالا کارت و مجوزمی دادند و انها می توانستند از داروخانه ها تریاک سهمیه خود را خریداری کنند .تریاک از نظر کلاسه و طبقه بندی جز مخدرات نزدیک به حشیش است  چند مدت قبل در روزنامه ایی خواندم که در دانمارک دولت دانمارک قصد دارد حشیش را در داروخانه ها بفروشد بهر حال هدف از نوشتن من از این  مطالب خود تشویق افراد به دود کردن نیست زیرا مصرف تریاک برای سلامت انسان مضر است و به دلیل ممنوعیت  مصرف تریاک قیمت ان بالا است اقتصاد افراد مبتلا به تریاک را نابسامان می کند و در امد افراد کم در امد را تضعیف می کند .
اما راجع به تحصیلات عالی و کارمندان دولتی که از ما خواسته بودی که برایتان بنویسیم .اگر شما کمی دور تر از گیاوان و به خلیج عربی نظری بیافکنید متوجه می شوید که بیش از ده هزار نفر از بانوان .مردان و جوانان طاهرزئی مقامها و بستهای بالای اداری .دولتی و نظامی احراز کرده اند .دکتر و مهندس هم در بین انها زیاد و به وفور یافت می شود .
این امر که در گیاوان چرا چنین نیست علت و دلیل ان در محرومیت گیاوان وجود دارد .تاکنون در ایران امار و ارقامی که از ایران می رسد بنجاه درصد مردم ایران هم اکنون از همین محرومیتهایی که جوانان ما در گیاوان دارند مردم ایران هم از ان رنج می برند تا قبل سی سال قبل در گیاوان از اب لوله کشی .برق .بیمارستان .دبیرستان. راه .وسائل نقلیه وجود نداشت .من بعد از اخذ دیبلم به تهران رفتم برای شرکت در کنکور وسایر ازمونهای دانشگاهی بدرم به من گفت که با حاجی کریمبخش سیدی ملاقات کنم وی نماینده بلوچستان در مجلس بود من به مجلس در بهارستان رفتم و جویای وی شدم به من گفتند که ساعت ده جلسه مجلس تمام می شود و وی اکنون در بحث و نظرات مجلس شرکت دارد من در میدان بهارستان جلوی مجلس به کافه ایی رفتم در انجا اغذیه و نوشابهایی طلب کردم.در ان کافه یک دستگاه الکترونیکی وجود داشت با انداختن دو کران می توانستی ترانه دلخواه خود را انتخاب کنید و بخش کنید و بشنوید من ترانه ایی را هم انتخاب کردم ساعت ده من در مجلس شورای ملی ایستادم حاجی کریم بخش بلوچ سیدی از مجلس بیرون امد با من صحبت کرد و ادرس منزل خود را به من داد روز بعد من به منزل حاجی کریم بخش ریگی رفتم در منزل وی برادرش که سباه ترویج کار می کرد در انجا بود یک بلوچ هم در منزل حاجی کریم بخش بود بلوچ از من برسید در منطقه شما اب لوله کشی وجود دارد . من گفتم نه و من از ان بلوچ برسیدم که ایا در منطقه شما اب لوله کشی وجود دارد او جواب داد نه اب وجود ندارد ولی هوا وجود دارد .اولین بار افرادی از گروگ در کشورهای جلیج عربی و کویت کار می کردند که تجاربی در انجا کسب کرده بودند و سرمایه ایی اندوخته بودند مینی بوس و ماشینهای مسافر کشی خریدند و در جادهای خاکی گیاوان میناب شروع به کار کردند در نهایت و ادامه مطلب کمبود امکانات مبینیم که علت و موجب عقب افتادگی انسانها در جهان می شود .
جوانان طاهرزئی از هوش و استعداد عالی برخوردارند و جوانان ما سرمایع نسلهای اینده قبیله ما و مردم گیاوان هستند و در اینده همچون ستاره ایی در پهنه گیتی و گیاوان خواهند درخشید .
در بین افراد فارغ تحصیل دانشگاهی امروزه هم افرادی پیدا می شوند که برای بعضی از انها این ضرب المثل مصداق پیدا می کند :نه محقق نه دانشمند چهاربایی بر او کتابی چند .
در اینجا من می خواهم برایتان از جوانان قبیله طاهرزئی چند جمله ایی  بنویسم و همچنین از مردم قبیله طاهرزئی .افراد قبیله طاهرزئی و جوانان قبیله طاهرزئی خود را نسبت به مردم گیاوان و منطقه احساس مسولیت می کنند و به حقوق همه افراد و مردم گیاوان احترام قائلند.
و این که چرا تعداد انگشت شماری از جوانان طاهرزئی در ادارات دولتی در ایران مشغول نیستند به دلیل اینکه ضوابط خاصی فعلا در ایران وجود دارد که سد راه بسیاری از جوانان ایران در استخدام شدن در ادارات دولتی می شود و شرایط خاصی وجود دارد .من در اینجا به یاد سخنی افتادم که یک روز در مجلس رئیس علی جلال مطرح می شود .غلامشاه مراد از روز قیامت و روزی که در ان روز مرده ها زنده می شوند حرف می زند که بعد از پس دادن حساب و کتاب از اعمال خیر و شرشان باید از پل صراط بگذرند که این پل به بهشت ختم می شود اگر از روی پل صراط بیفتند داخل دوزخ می افتند در وصف پل صراط چنین غلامشاه بیان می کند که پل صراط از موی سر باریک تر است و لبیه شمشیر برنده تر است .اسماعیل جدگال که در مجلس حضور داشته بیان می کند بس بفرمایید هیچ راهی به بهشت وجود ندارد و خیال همه را راحت کنید .
یکی دیگر از سولات اقای شهروند حول خدمات قبیله طاهرزئی نسبت به مردم گیاوان دور می زد .خدمات فرهنگی قبیله طاهرزئی در گیاوان این است که از مراسم و شادیهای مردم گیاوان حمایت می کردند کار فرهنگی دوم طاهرزئی و اموزشی ان تاسیس اولین مدرسه در بمانی است که به قدمت هفتاد تا هشتاد سال قبل طول می کشد .اولین معلم ان مدرسه اقای علویان حقیقی بود از افراد بندر لنگه من هم تا دکلاس چهارم را در همین مدرسه به نام مدرسه نیکخواه بود نزد علویان خواندم.شهرهای اطراف بمانی مانند کوهستک .رابتن.شا مردی.گچینه.لبنی و سایر شهرهای اطراف به این مدرسه می امدند .اکثر سواد داران ان منطقه فارغ تحصیل همین مدرسه نیکخواه در بمانی هستند که تا کلاس چهارم ابندایی دانش اموزان را اموزش می دادند در این مدرسه از همه شاگردان مدرسه به یک نوع برخورد می شد .
یکی دیگر از خدمات قبیله طاهرزئی این است که رئیس علی جلال .بیابان و مردم گیاوان را به نحو شایسته ایی به سایر شهرهای ایران معرفی می کرد .یک بار زمانی محمد رضا شاه شاه دوم بهلوی به بندرعباس می اید رئیس علی جلال هم دعوت می شود در فرودگاه بندرعباس از شاه استقبال کنند بدرم بیرداد .رئیس موسی.مهراب.ابراهیم مراد .بهروز مهر علی و افراد دیگری هم همراه رئیس علی جلال بوده اند در صف استقبال قبیله طاهرزئی از شاه فرماندار میناب که یک دوربین عکس برداری همراه داشته است به صف طاهرزئی می بیوندد و از بدرم می خواهد که دوربین اورا تحویل بگیرد رئیس علی جلال از بدرم می برسد چه می خواهد بدرم جواب می دهد که می خواهد که ما دوربین عکس برداری را بدست بگیریم رئیس به بدرم بیان می کند که برایش یاد اور شود  که برود و ان را از پشت بیاندازد .هویدا نخست وزیر وقت در این سفر همراه شاه بود زمانی که شاه به رئیس علی جلال می رسد از علی جلال می پرسد اوضاع چگونه است رئیس علی جلال جواب می دهد خوب است اما جمعیت زیاد می شود و به فکر نان مردم باش و دستور بده تا تراکتور در اختیار مردم بگذارند و با بستن سد خاکی بر روی رودخانه ها .از رودخانه ها برای کشاورزی ابگیری کنند .شاه رو به هویدا می کند و بیان می کند ببین علی جلال چه گفت و دستور بده که تراکتور در اختیار مردم بگذارند رئیس علی جلال در جواب شاه اظهار می کند که من از این سبیل(غیر نظامی)هیچ نمی خواهم و خود شما باید دستور صادر کنی .بعدا بودجه سد تبر کن میناب که الان به سد استقلال میناب نام دارد صادر می شود.
از امنیتی که سه رئیس طاهرزئی در گیاوان برای مردم گیاوان فراهم کردند خیلیها در گیاوان و در بین مردم گیاوان به یاد دارند .مردان گیاوان با خیال راحت برای کار به خلیج عربی می رفتند و خانوادهایشان در امنیت کامل در گیاوان زندگی می کردند و اموالشان محفوظ بود.
از فعالیتهای اقتصادی قبیله طاهرزئی عبارتند از گسترش و توسعه دامداری .گاو داری .شتر داری .تجارت و در نهایت کشاورزی است افراد زیادی در گیاوان از انها بهره برده اند .اما در ادامه مطلب .کار شغل و کاسبی بروسهایی متداوم است و روندی است که در خانواده وارثی می باشد و ادامه پیدا می کند و بطور معمول و طبیعی از بدر به بسر به ارث می رسد .اما در جهان امروزی و جوامع پیشرفته صنعتی تغیر شغل و حرفه و کسبه خیلی اسان است و مانند نردبان و یا پله هایی از پله پله رو به بالا می رود و می توان از نردبان و پله ای به نردبانی و پله ایی دیگر رفت.  
با ارزوی موفقیت برای افراد قبیله طاهرزئی .مردم گیاوان .مردم و منطقه و بلوچستانی ازاد و اباد.
 
سلامت باشید و خسته نباشید عیسی بیرداد طاهرزئی.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد