((( طاهرزئی )))

تارنمای طاهرزئی وبلاگی است که از حقوق قبیله طاهرزئی(گرگیج)،مردم گیاوان،منطقه و ملت بلوچ دفاع می کند

((( طاهرزئی )))

تارنمای طاهرزئی وبلاگی است که از حقوق قبیله طاهرزئی(گرگیج)،مردم گیاوان،منطقه و ملت بلوچ دفاع می کند

موضوع: اتحاد جوانان طاهرزئی

موضوع: اتحاد جوانان طاهرزئی

نوشته شده توسط:مهندس عیسی بیرداد طاهرزئی 

باسلام و درود فراوان به سروران وبرادران گرامی در بلاگ طاهرزئی. یک سرور و برادر گرامی در تماسی که از طریق یاهو مسنجر با من گرفت، از من خواست که مطلبی در مورد اتحاد جوانان طاهرزئی برایشان بنویسم و با آنها همکاری کنم. زیرا خود این برادر گرامی دوره آخر دانشگاهی خود را می گذراند و مشغول درسهای بایان دانشگاهی خود می باشد، و کارهای بایانی خود را انجام میدهد.

موضوع: اتحاد جوانان طاهرزئی

نوشته شده توسط:مهندس عیسی بیرداد طاهرزئی

 

باسلام و درود فراوان به سروران وبرادران گرامی در بلاگ طاهرزئی. یک سرور و برادر گرامی در تماسی که از طریق یاهو مسنجر با من گرفت، از من خواست که مطلبی در مورد اتحاد جوانان طاهرزئی برایشان بنویسم و با آنها همکاری کنم. زیرا خود این برادر گرامی دوره آخر دانشگاهی خود را می گذراند و مشغول درسهای بایان دانشگاهی خود می باشد، و کارهای بایانی خود را انجام میدهد.

من اولا دوست دارم از همه ی دست اندرکاران و به اصطلاح فعلی از کاربران طاهرزئی تشکر کنم. که با اخلاص نیت و روحیه ای قوی و سرشار از افتخار و قدرت برای قبیله خود خدمت می کنند. من در تماسهایی که با انها داشته ام از شجاعت و غرورشان در مورد قبیله طاهرزئی و خدمت خالصانه یشان در جهت منافع قبیله طاهرزئی و زنده نگهداشتن نام بزرگان قبیله طاهرزئی بسیار خوشنود شده ام. من دوست دارم که همه ی افراد قبیله طاهرزئی از آنها حمایت کنند.

دوما دوست دارم که از همه ی بانوان و آقایانی تشکر کنم که نظرات خود را راجع به مسائلی که در مورد قبیله طاهرزئی مطرح می شود می نویسند. و شجاعانه موضع خود را اعلام می کنند، مخصوصا دوست دارم از ملکه گیاوان تشکر کنم که کیست و هاله عقب ماندگی را با قلم روان خود شکسته و می شکند. این جای بسیار افتخار و سربلندی است که بانوان قبیله طاهرزئی در زمینه مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شرکت می کنند، بدیده ای است مترقی، دومکراتی، مدرن و جدید که باید از آن به خوبی استقبال کرد و حمایت نمود.

در ادامه از آنجایی که مطلب ما اتحاد جوانان طاهرزئی و اتحاد است،مایلم از دست اندرکاران و کاربران بلاگهای گیاوان و منطفه تشکر کنم، به دلیل اینکه یک کار فرهنگی اطلاع رسانی از گیاوان و منطقه انجام می دهند. که برای مردم گیاوان و منطقه بسیار سودمند است. مخصوصا از استاد محمد اراسته که اخبار روز را می نویسد و تصاویری از گیاوان را در بلاگ خود قرار میدهد. و از طرحها و بروزه های ناتمام عکسهایی می گیرد. سازه اسکله که از دو قطاع دایره تشکیل می شود که در دریا باید با سنگ و تا چند متر بالاتر از روی آب این دو قطاع بر شود هنوز هم ناتمام است.

با این مقدمه می بردازیم با اصل مطلب، اتحاد جوانان طاهرزئی. اما اول می خواهم تعریفی علمی از اتحاد برایتان بنویسم. اتحاد امری است عینی و زمینهای بیوند افراد در خارج از ذهن و در اجتماع بشری وجود دارد. نیازهای مشترک و اهداف مشترک افراد در یک اجتماع بشری منجر به اندیشه و جهان بینی یکسان می شود که برای حل مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خود از این جهان بینی یکسان استفاده می کنند. در اینجا می خواهم مثالی از نیازهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برایتان بنویسم.

نیازهای اجتماعی عبارت است از امنیت انسانها، معاشرت، تشکیل خانواده، حفظ فرهنگ و زبان و آداب و تکالیف است. نیازهای اقتصادی انسانها کار و تامین کار، تامین غذا و مسکن و بوشاک را می توان نام برد. اما نیازهای سیاسی. سیاست عبارت است از نحوه و شیوه اداره یک اجتماع و کشور، جنبه دیگر آن عبارت است از سیاست ارتباط یک اجتماع و کشور با سایر کشور ها و جوامع بشری (سیاست داخلی و سیاست خارجی).

اما در نهایت همه ی نیازهای انسان در حقوق انسان و دمکراسی خلاصه می شود. من قبلا این دو وازه دمکراسی و حقوق انسان را تعریف کرده ام ولی از انجایی که این دو وازه در زندگی انسانها نقش اساسی دارد.هرقدر و هر اندازه از این دو وازه نوشته شود و حرف زده شود بازهم کم است. دمکراسی یعنی رای انسان و بطور خلاصه به این معنی است که باید جوامع بشری و کشورها با رای انسانها اداره شوند و نطام مردم سالاری در اجتماع و کشور حاکم گردد.

 اما حقوق انسان بطور اختصار عبارت است از حق انسان به آب، غذا، مسکن، بوشاک و تشکیل خانواده و حق تحصیل از کودکستان تا دوره های عالی و تخصصی،دسترسی به بیمارستان، ازادی اندیشه، ازادی بیان و قلم، آزادی احزاب و سندیکا، دسترسی به اطلاعات از داخل کشور و جهان خارج، دسترسی به جاده، وسایل نقلیه برای رفت و آمد انسان و حمل و نقل.

بله همه ی جانداران و بی جان و نباتات از وسایل الکترونیکی گرفته تا وسایل مکانیکی همه از جنس زمین هستند و کره زمین متعلق به همه ی انسانها است همه حق استفاده از منابع زمین را دارند. اساس در جوامع بشری انسان است. و انسان است که با نیروی کار و اندیشه خود ارزش تولید می کند. با نوشتن این مقدمه که می تواند به فهم و درک اتحاد بیشتر کمک کند. که شناخت از اتحاد را به شکل واقعی آن تبعین و بیان کند، برمی گردیم به موضوع اصلی مطلب مورد بحث، اتحاد جوانان طاهرزئی.

اتحاد جوانان طاهرزئی باید حول محور نیازهای عینی که در بین جوانان طاهرزئی وجود دارد برقرار شود. همانطوری که من در بالا نوشتم نیازهای جوانان طاهرزئی هم در دمکراسی و حقوق انسان خلاصه می شود. و در این دو وازه نهفته است. که من این دو وازه را در بالا برایتان تعریف کردم. اما اگر بخواهیم ریزتر به عواملی که بتوانند مانند محوری جوانان طاهرزئی را گذشته از دو عامل ذکر شده در فوق بیوند دهند، ارتباطات قبیله ای و اتحاد حول محور قبیله طاهرزئی است. قبیله خوش نام و متمدن طاهرزئی تاریخی طولانی دارد، شجره نامه هایی که سایتهای دیگر و در همین بلاگ طاهرزئی من خوانده ام به عنوان مثال از بن طاهر، سعید و یا از محمد یوسف علی کرمشاه و یا از بدرم بیرداد و عمویم رئیس موسی شنیده ام از سی تا چهل نسل از افراد قبیله طاهرزئی نام برده می شود. که می تواند دوره زمانی در حدوده ۲۰۰۰ سال را در بر گیرد(۵۰X۴۰= ۲۰۰۰). ارتباط حول محور قبیله طاهرزئی یک عامل عینی است و به جوانان طاهرزئی این امکان را میدهد که حول این محور باهم متحد شوند، از حقوق خود دفاع کنند. و از همدیگر بشتیبانی نمایند.

در اینجا می خواهم بنویسم که نیازها و خواسته های جوانان طاهرزئی با نیازها و خواسته های جوانان گیاوان و منطقه هم به شکل عام یکی است. اما در ادامه به این سوال باید رسید و باسخ داد. که این اتحاد باید چگونه بین جوانان طاهرزئی برقرار شود. نیازهای عینی وجود دارد،عوامل اتحاد در اجتماع وجود دارد، محور اتحاد وجود دارد که باید حول این محور متحد شوند.

بس چاره چیست؟؟؟

جواب و راه حل علامت سوالها در تشکل است. تشکل می تواند مارا به هدفمان برساند، تشکل مارا به هم بیوند میدهد و متحد می کند. همه تقریبا نتیجه اتحاد را میدانیم که چگونه ما را نیرومند میکند. در اینجا بیاد مثالی قدیمی افتادم که اکثر شما کم و بیش آن را شنیده اید و بیاد دارید. ولی زیرا مطلب ما مطلب اتحاد است جا دارد این مثل را برایتان بنویسم. شخصی در جمعی از فایده و نتیجه اتحاد سخن می گفت و چوبی را برداشت و به شخصی با بازوهای نیرومند داد و گفت آن را بشکند و شخص دوسر چوب را گرفت و به زانوی بای خود زد و آن را شکست، شخص بیش از ده چوب را بهم بست و به او داد و گفت اینها را بشکن، شخص نیرومند دوسر چوبهارا گرفت و به زانوی بای خود زد اما نتوانست آنها را بشکند بس نتیجه اتحاد توان مندی و نیرومندی است. اتحاد را می توان مانند جریان جویبارهایی شمرد که به رودخانه ها می ریزند و به رودخانه های تشبیه کرد که به دریا میریزند و نیروی دریا بر کسی بوشیده نیست.

 به هرحال در ادامه مطلب هر تشکلی نیار به سازماندهی دارد این سازماندهی را باید جوانان طاهرزئی به وجود اورند. من تشکلی را که منجر با اتحاد جوانان طاهرزئی می شود آن را به شکل دایره بیشنهاد میدهم. محور دایره و یا مرکزیت از جوانان طاهرزئی تشکیل شود و یک مرکزیت برای جوانان طاهرزئی ایجاد شود، بر روی هریک از شعاهای این دایره از مرکز به طرف محیط دایره گروه هایی درست شود. اولین گروه بعد از مرکزیت جوانان طاهرزئی، گروه بوشش دهنده جوانان طاهرزئی درست شود. بعداز گروه بوشش دهنده، گروه بوشش شده جوانان طاهرزئی ایجاد شود. بعداز گروه بوشش شده گروه های جوانان طاهرزئی تشکیل شود. در نهایت محیط دایره را جوانان طاهرزئی تشکیل میدهند. که محور اصلی و نیروهای اصلی اتحاد و تشکل هستند و نقش موتور اصلی و نیروی محرکه را برای رسیدن به اهداف و استراتزی بر عهده دارند. مرکزیت و گروههای روی شعاهای دایره نقش موتوری کوچک و خلاق را بازی می کنند که نقششان به حرکت در اوردن موتور بزرگ است که همان جوانان طاهرزئی در گیاوان و منطقه می باشد. مرکزیت خط میدهد اطلاعات را از طریق گروه های نام برده به جوانان طاهرزئی میرسانند. گروه های جوانان طاهرزئی نیازهای جوانان طاهرزئی را از طریق گروه ها به مرکزیت می رسانند و اطلاعات رسیده در مرکزیت جوانان طاهرزئی باید تجزیه و تحلیل شود و تصمیم اصولی گرفته شود و بازهم از طریق گروه ها به جوانان طاهرزئی نتیجه تجزیه و تحلیل به جوانان طاهرزئی باز گردانده شود.

 در بایان نوشته من ضرورت تشکیل یک حزب سیاسی را در گیاوان و منطقه عملی می دانم و زمینه های عینی تشکیل چنین حزبی در گیاوان و منطقه وجود دارد من می خواهم نامی هم برای این حزب بیشنهاد دهم به نام حزب وطن. من برنامه هایی برای این حزب هم دارم و شعار اصلی ما در این حزب دمکراسی و حقوق انسان است، برای مردم گیاوان و منطقه.

در بایان من موفقیت، بیروزی و سربلندی را برای جوانان طاهرزئی، جوانان گیاوان و منطقه، برای قبیله خوش نام طاهرزئی، برای مردم گیاوان و مردم منطقه ارزو می کنم.

سلامت و بیروز باشید و خسته نباشید.

عیسی بیرداد طاهرزئی سوئد استکهلم ۰۶/۰۹/۲۰۰۹

taherzai@ymail.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد