((( طاهرزئی )))

تارنمای طاهرزئی وبلاگی است که از حقوق قبیله طاهرزئی(گرگیج)،مردم گیاوان،منطقه و ملت بلوچ دفاع می کند

((( طاهرزئی )))

تارنمای طاهرزئی وبلاگی است که از حقوق قبیله طاهرزئی(گرگیج)،مردم گیاوان،منطقه و ملت بلوچ دفاع می کند

تشکر و قدر دانی

جمعه 27 فروردین1389 ساعت: 2:51توسط:مولابخش گرگیج

سلام و درود به مدیر محترم سایت و تمام دوستان نظر دهنده در این سایت
بنده مولابخش گرگیج ساکن زاهدان هستم .من همیشه از سایت شما دیدن می کنم و از مطالب مفید سایت شما استفاده لازم را می برم . و از انجایی که این سایت متعلق به قبیله گرگیج ساکن گیابان هست و بنده هم از قبیله گرگیج می باشم هدف من از بازدید این سایت بیشتر اشنایی با اقوامم در گیابان است .ولی با شانس بد من امشب که وارد این سایت شدم اولین چیزی که نظرم را جلب کرد سولات متعددی بود که شخصی به نام شهروند در رابطه با قبیله طاهرزئی گرگیج مطرح کرده بود .و چون این سولات به بنده هم مربوط می شوند تنها چیزی که بیشتر در سولات شهروند نظرم را جلب کرد این بود که شهروند عزیز فکر می کنند که این قبیله گرگیج فقط در گیابان هستند و یا سکونت دارند .

 

جمعه 27 فروردین1389 ساعت: 2:51توسط:مولابخش گرگیج

سلام و درود به مدیر محترم سایت و تمام دوستان نظر دهنده در این سایت
بنده مولابخش گرگیج ساکن زاهدان هستم .من همیشه از سایت شما دیدن می کنم و از مطالب مفید سایت شما استفاده لازم را می برم . و از انجایی که این سایت متعلق به قبیله گرگیج ساکن گیابان هست و بنده هم از قبیله گرگیج می باشم هدف من از بازدید این سایت بیشتر اشنایی با اقوامم در گیابان است .ولی با شانس بد من امشب که وارد این سایت شدم اولین چیزی که نظرم را جلب کرد سولات متعددی بود که شخصی به نام شهروند در رابطه با قبیله طاهرزئی گرگیج مطرح کرده بود .و چون این سولات به بنده هم مربوط می شوند تنها چیزی که بیشتر در سولات شهروند نظرم را جلب کرد این بود که شهروند عزیز فکر می کنند که این قبیله گرگیج فقط در گیابان هستند و یا سکونت دارند .
اقای شهروند وقتی اسم یک ایل و یا یک قبیله به میان می اید شما اول باید اشنایی کامل با ان طایفه داشته باشید و بعد در مورد ان قبیله اظهار نظر کنید و سوال طرح نمایید .برای اینکه بیشتر بدانید قبیله گرگیج فقط در گیابان که شما هستید زندگی نمی کنند مناطقی که این طائفه بزرگ در ان ساکن هستند را برایتان بیان می کنم .
از گرم اف در نزدیکی کراچی شروع می شود. تربت ، مند ، گادر ، جیونی ، کویته ، دالبندین ، بنج گور در باکستان ، نیمروز در افغانستان ، زاهدان ، ایرانشهر، بسابندر، نوبندیان، چابهار، دشتیاری ، کهیر، بیر ،بندینی ، کاروان .جغین ،گابریگ ،گرگان در شمال ایران و در نهایت جاسک و گیابان تا جایی که من اطلاع دارم. در این مناطقی که نام بردم بیشتر مردمانش گرگیج هستند و خارج از ایران را که شما هم خودتان می دانید که گرگیج وجود دارد .
اقای شهروند حالا چند نفر دکتر ،مهندس ،دکترا ادبیات ، مولوی .شیخ التفسیر کارمند ادارات،سیاستمدار و ....برایتان نام ببرم.که از قبیله گرگیج باشند شما خودتان می توانید تحقیق کنید چون من هم نمی توانم همه را برای شما همه را معرفی کنم چون با این همه گستردگی که نام بردم کاری بسیار دشوار است و یک امار ملی می خواهد که این کار امار را برای شما انجام دهد.شاید شما بگوید که منظور شما فقط گرگیجهای گیابان بوده است بس بهتر بود که کلمه قبیله را بکار نمی بردید چون طاهرزئی تیره ایی از قبیله گرگیج می باشد و کل ایل  نیست .ولی بهتر بود شما هم قبیله خودتان را معرفی می کردید .تا ما هم در مورد قبیله شما هم چیزهایی یاد می گرفتیم و استفاده می کردیم و تنها بیشنهادی که برای شما دارم این است که هر وقت خواستید درباره یک قبیله و یا چیز دیگری اظهار نظر کنی یا سولاتی مطرح کنید اول در مورد ان قبیله خوب تحقیق کن و بعد سولات خود را مطرح کنید.

ما قبیله گرگیج مردان بزرگی به تاریخ بلوچستان عرضه کرده ایم که درک و فرزندانش نیاز ندارند به درک افتخار کنند مردانی مانند بالاج گرگیج که سردار بزرگ بلوچستان خیر بخش مری در مورد وی در مصاحبه با هفته نامه کارگران باکستان چنین می گوید.:

سوال:شما بالاچ گرگیج را ستایش می کنید؟

جواب:من خیلی تحت تاثیر جنگهای هوشیارانه و بهادری بالاچ که با دشمنان خود داشته قرار گرفته ام.من نام بالاچ(شهید بالاچ خیر بخش مری) را از نام او انتخاب کرده ام.البته در این فکر درگیر بودم که شاید قبیله من نام بالاچ را نبزیرد چون این اسم در قبیله مری وجود نداشت،اما من اسم ارمانی خود را انتخاب کردم .زمانی که نام بالاج را انتخاب کردم بعضی ها اعتراض کردند و می گفتند که نام اشخاص بزرگ را برای بچه انتخاب نکن در شخصیت بچه سنگینی می کند .

در ضمن من در این سایت دنبال ادمهای درست و مفید برای جامعه در قبیله کرگیج در گیابان هستم .و مانند دوستمان شهروند فقط دنبال مدرک و لیسانس ادبیات  انها نیستم .وملاک من هم این نیست که تهران رفته باشند یاخیر

اقای شهروند امیدوارم که از حرفهای من رنجیده خاطر نباشید. قصد من فقط یاداوری همین موضوع بود.
و حالا قضاوت با دوستان است.

***********************************************

 

جمعه 27 فروردین1389 ساعت: 18:50توسط:کمنامGOMNNAM

باتشکر از برادران زحمت کش بلاک طاهرزائی
هر کسى روز بهی میطلبد از ایام خوشتر ان بین که هر روز بتر می بینم
اسب تازی شده مجروح بزیر بالان طوق زرین بر کردن خر می بینم

من اکر خارم و کر کل جمن ارایى هست که از ان دست که او میکشدم می رویم
دوستان عیب من بی دل حیران مکنید کوهری دارم و صاحب نظری می جویم
خنده و کریه عشاق زجای دکر است می سرایم به شب و وفت سحر می مویم
کفت بیغمبر که بر این سه کروه رحم ارید ارز سنکید ارز کوه
ان که او بعد از عزیزی خوار شد وان که بود با مال و بی مفدار شد

وان سوم ان عالمی که اندر جهان مبتلا کردید میان جاهلان

برادر عزیزمان مهندس عیسى طاهرزائى خیلی علمی علت العلل را نمایانده و جبر تاریخ را در مسیر تکامل ادمی بتصویر کشیده بودند که برادرمان شهروند باید جوابش را کرفته باشند.منزلت علمی و قدرت تاریخی قومی در برهه ای از زمان را تعریف کردن اطلاعی بالاتر از اقای شهروند میخواهدکه جواب سوالاتش را در یابد در این مورد تجربهاى مهندس قابل تحسین است .
هان اى دل عبرت بین ازدیده عبر کن هان ایوان مداین را ائینه عبرت دان
دوست من مشکل ما در با برخ کشیدن بست و مقام و منزلت خود به یکدیکر حل نمی شود باید توجه داشته باشید جوابهای خود را در ناهنجاریهاى سیاسی اجتماعى منطقه بیدا خواهید کرد و در جایى قرار نکرفته ایم که سوالاتى ان جنانى مطرح کنیم.
همه اقشار از یک مصیبت رنج می برند و عده ای بیشتر .در ضمن شهروند جان شما در بند 13 سوالاتتان جواب سوالات خود را داده اید و باز مدعی سوالات بی جوابید
بی کمالیهاى انسان از سخن بیدا شود بسته بی مغز اکر لب وا کند رسوا شود
از کفتنیها همین بس است ورنه زیاد است و از تحمل شهروند ما خارج با تشکر مجدد از بلاک وزین طاهرزائى.

***************************************************

تشکر و قدر دانی

 با سلام خدمت  برادران گرامی اقای گرگیج و اقای گمنام که ما را مورد لطف خود قرار داده اند این که به وبلاگ خودتان،یا وبلاگ گرگیج یا طاهرزئی سر می زنید کمال تشکر را از شما داریم و بسیار سباس گذاریم ..

دوست گرامی اقای گرگیج اطلاعات بسیار ارزشمند و مفیدی از قبیله گرگیج و نظرات با ارزشی از قبیله گرگیج در رابطه با براکندگی افراد این قبیله گرگیج در بلوچستان و سایر کشورهای جهان و بعضا مناطقی از ایران نوشته بودید بسیار ارزشمند بود و خیلی مرا و جوانان طاهرزئی و مدیریت وبلاگ طاهرزئی را خوشحال کرد.در گرگان واقع در شمال ایران اقوام این قبیله بلوچ گرگیج زندگی می کنند ما اطلاعات لاذم را نداشتیم  اما زمانی که من در دانشگاه بهلوی ان زمان در دانشکده کشاورزی شیراز درس می خواندم یک دانشجوی بلوچ از اهالی گرگان همدوره من بود و ما با هم به کلاس کاراته دانشگاه می رفتیم (۱۳۵۳ ش)

و زمانی که او فهمید من بلوچ هستم ،بیش من امد و خود را معرفی کرد که من هم بلوچم .اما تا قبل از نوشته اقای گرگیج من نمی دانستم که قبیله گرگیج در گرگان هم زندگی می کنند.

ودر این مورد در نیمروز افغانستان بیش از یک ملیون بلوچ زندگی می کنند و از قبائل مختلف بلوچ هستند ما اطلاعاتی داشتیم اما از این که گرگیج هم در نیمروز افغانستان زندگی می کنند اطلاعات ما زیاد نبود و در اینجا باید اضافه کنم که در خراسان هم قبایل بلوچ زندگی می کنند .در مناطق بیرجند و شهرهای اطراف ان در مورد اسم بالنج این نام گذاری در بین سران قبیله طاهرزئی (گرگیج) در گیاوان مرسوم بوده و است .اسم یکی از برادر بدر من فرزند رئیس علی جلال بالانج نام دارد و اسم یکی از فرزندان دائی من هم بسر دوست محمد رئیس حسن بالانج نام داشت.افراد دیگری هم به نام بالاج در گیاوان نامگذاری می شوند.

در اینجا من و مدیران محترم وبلاگ طاهرزئی می خواهیم از برادر گرامیمان اقای گمنام که ما را مورد لطف قرار داده اند و نظر زیبا و با ارزشی و با محتوایی برای ما فرستاده اند تشکر می کنیم .

ما در وبلاگ طاهرزئی جوابهای سنجیده ایی به سولات نسنجیده هم  می دهیم اما گاهی ما بیاد این ضرب المثل می افتیم به این مضموم:بر سیه دل چه سود خواندن وعظ  نرود میخ اهنی در سنگ  ،افرادی هستند که مانند افلام قدیم هندی دو بارت بازی می کنند و دو نقش را ائفا می کنند که یک هنر بیشه دو نقش متضاد را در یک فیلم اجرا می کند .ما منتظر نظرات این اشخاص هم هستیم .

ما در وبلاگ طاهرزئی همان طوری که در بالای وبلاگ نوشته شده است از حقوق و منافع قوم طاهرزئی )(گرگیج)،از حقوق و منافع مردم گیاوان و منطقه و کلا از حقوق و منافع ملت بلوچستان دفاع می کنیم .

ما دروبلاگ طاهرزئی  طرفدار دمکراسی و حقوق انسان بشکل واقعی ان هستیم .من قبلا راجع به این دو وازه و در نوشته هایی که قبلا در سایت طاهرزئی قرار گرفته اند این دو وازه دمکراسی یعنی حکومت مردم و اداره مملکت به دست مردم و حقوق انسان مطالبی نوشته ام .حقوق انسان دسترسی انسان از به مای احتاج که رروزانه و یا در یک هفته و یک ماه و یک سال ویا در تمام طول حیات یک انسان به ان نیازمند است.به طور خلاصه مانند دسترسی به اب اشامیدنی و اب ، مسکن ،بهداشت،بیمارستان ،اموزش و برورش از دوره ابتدایی تا اموزش عالی و کودکستان،دسترسی به اطلاعت جهانی از طریق جرائد کاغدی و الکترونیکی ،تلوزیون،جاده وسائل نقلیه مسافری و حمل و نقل و در اخر اینکه انسانها در هر کشور و جامعه بشری زندگیشان تامین شود و هیچ گونه دغدغه ای و مشغولیت فکری جهت امرار معاش خود و خانواده خود و در امر تهیه لباس و بوشاک وجود نداشته باشد .وچنین جامعی یک جامعه رفاه است که باید انسانها چنین جوامعی بوجود اورند که اکنون در کشورهای صنعتی و بیشرفته در اروبا،امریکاو سایر کشورهای مترقی جهان و در کشورهای عربی این جوامع رفاه و مردم مرفع وجود دارد.

با ارزوی موفقیت و بهروزی برای شما برادران گرامی و خانواده محترمتان

زندگی خوبی را برایتان ارزو می کنم     سلامت باشید و خسته نباشید عیسی بیرداد طاهرزئی. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد